שוב: ניסיון לכפייה חילונית במתחמי עבודה חרדיים

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on שוב: ניסיון לכפייה חילונית במתחמי עבודה חרדיים

כמו בריטואל קבוע, שוב עיתונאית מפסמת טור פוגעני ומסית נגד מתחם העבודה החרדי "וורקאפ" המציע חללי עבודה נפרדים לגברים ונשים באישום של "מדרון חלקלק של הדרת נשים" . הגולשים החרדיים: ריח רע של אנטישמיות

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המנגינה שונה, התירוץ תמיד יימצא: שוב פטרונות, שוב אישומים, שוב מילים נוטפות צוף על צדק חברתי כשהמטרה ברורה: הציבור החרדי איננו שווה זכויות.

לא במרחב הציבורי וגם לא בבואו לעבוד כחלק מהעשייה הכלכלית של ישראל.
הפעם זו עיתונאית ב'ידיעות'  וארגון נשות הפרובוקצייה שמיהרו לפתוח בזעקות צבועות של הדרת נשים חסרת כל בסיס וצבועה בגוון עז של פטרונות ובורות מדאיגה.

זה החל בהודעה מסחרית תמימה שפרסם מתחם העבודה המשותף WORKUP, מתחם יוקרתי של חללי עבודה שהושק בימים אלו בעיר בני ברק, על מנת לתת מענה לצרכי הציבור החרדי, בהפרדה מלאה. בפרסום ציינה החברה כי לראשונה, הוקצתו קומות נפרדות לגברים ולנשים, כמתחמי עבודה משותפים המתאים באופן מוחלט לדרישות ההלכה ואורחות החיים של המוני שומרי התורה היוצאים לפרנס את בני ביתם.

וכך פרצה כמקהלה מתוזמנת תחת השם "הדרת נשים" ו-"המדרון החלקלק". לינור דויטש, כתבה: "כשאמרנו שההפרדה המגדרית באקדמיה היא מדרון חלקלק, שעלול להוביל להפרדה במקומות העבודה (שאחרת למה להפריד באקדמיה אם בשוק העבודה עובדים יחד), אמרו שאנחנו מגזימות. ובכן, מעולם לא הצטערתי יותר להיות בצד הצודק, אבל הנה, העתיד כבר כאן".

יעל פרידסון, עיתונאית בידיעות, כתבה: "מקומות עבודה נפרדים, סניפי בנק, קופות חולים, גינת המשחקים, מוסדות תרבות. זה העתיד של המדרון החלקלק".

מטעם נשות הפרובוקציה נכתב: "המדרון החלקלק ממשיך וממשיך. הדרת נשים – זה מתחיל בכותל ומחלחל לכל המרחב הציבורי שלנו. מי שמצדד בלימודים בהפרדה, יקבל גם מקומות עבודה בהפרדה, ונשים יושבות מאחורה באוטובוס".

אלפי הגולשים החרדיים מיהו לציין את האמת הפשוטה: מדובר במתחם פרטי, שלא ממומן על ידי המדינה או כל גורם רשמי, בעיר בני ברק ופונה לציבור החרדי. הנהלת החברה פרסמה מצידה תגובה חדה וברורה המציבה את הדברים כפי שהם, והופכת את הקערה על פיה. לא הדרה אלא הרחקה של מגזר שלם הנושא בעול הכלכלי של תרומה לחברה בישראל.

מחברת 'וורקאפ' נמסר בתגובה: אנו גאים להיות פורצי דרך ולהוביל את מהפכת התעסוקה במגזר החרדי בהתאמה מושלמת לאורחות חייו, בכבוד אמיתי ובהערצה לאורחות חייהם של העובדים לפרנסתם – גברים ונשים בני המגזר הדתי והחרדי.

לפני כחודש ימים השקנו את מתחם העבודה הראשון שלנו המותאם לנשים וגברים ומעניק לראשונה מענה מושלם גם לאישה החרדית העובדת, כאשר לצד מענה לצורך הבסיסי במקום עבודה חדשני, מקצועי ומושלם כרצונן של הנשים, אנו מעניקים גם מעטפת מכוונת ומעצימה של הכשרה מקצועית וחיבור בין אנשי מקצוע ולקוחות.

חבל שישנם כאלו שבוחרים להתעסק בפופוליזם זול של כפיית דעות וערכים, במקום לראות את הייחודיות החברתית ואת הנחישות וההקרבה של המשתלבים והמשתלבות בשוק העבודה מתוך נאמנות ערכית, מודל חדשני ופורץ דרך, שמתחם העובדה של 'וורקאפ' חתום עליו במצוינות, תוך תרומה אדירה לכלכלת ישראל כולה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רעיון. אהבתי את הדרך לפרסם את המתחם. קופרייטר מעולה. כל הכבוד לעיתונאית שהסכימה לקדם את זה.